Projektā Nr. 8.2.1.0/18/A/011 "Jaunu maģistra studiju programmu izveide un aprobācija Vidzemes Augstskolas starptautiskās konkurētspējas veicināšanai" Vidzemes Augstskolā (turpmāk – ViA) tika izveidota jauna maģistra studiju programmu “Tūrisma stratēģiskā vadība konkurētspējai”, kura saņēmusi licenci 2021.gada novembrī un 2022./2023. akadēmiskajam gadam šajā studiju programma ir uzņemti 9 studenti.
Studiju programmas saturs veidots sadarbībā ar Satakuntas Augstskolu Somijā, ņemot vērā aktuālās pārmaiņas tūrisma, viesmīlības un atpūtas nozarēs, kurās paveras lieliskas iespējas karjeras veidošanai, jo darba tirgū ir augsts pieprasījums pēc profesionāļiem. Studējot programmā ir iespēja apgūt to, kā veicināt tūrisma vietu, uzņēmumu konkurētspēju, un kā stratēģiski vadīt organizācijas krīžu, pēckrīžu un nenoteiktības apstākļos. Īpaša uzmanība pievērsta arī mūsdienu tehnoloģiju radīto iespēju izmantošanai - no biznesa datu analīzes līdz pat prognozēšanai un pakalpojumu dizainam.
Jau pirmajā nodarbību dienā pie studentiem viesojās Džefs Džarviss (Jeff Jarvis) no Monašas Universitātes Austrālijā, tādējādi jau iezīmējot, kas gaidāms turpmāko studiju laikā –iespēja iepazīties ar starptautisku biznesa pieredzi, apzināt un iepazīt potenciālos sadarbības partnerus.
Kā stāsta programmas direktore Linda Veliverronena par jauno studiju programmu: “Studiju programma studentiem sniedz uz nākotni orientētu ekspertīzi, kas nepieciešama ilgtspējīgai un konkurētspējīgai tūrisma attīstībai, spējai atjaunoties pēc dažādām krīzēm un spējai pielāgoties strauji mainīgiem apstākļiem. Studijas arī stiprinās dažādas digitālās prasmes, kas mūsdienu pasaulē nepieciešamas uzņēmējdarbībā sākot no biznesa datu analīzes un prognozēšanas līdz produkta attīstībai”. Jaunā programma piesaistījusi spēcīgus studentus, kur ikviens no viņiem saistīts vai nu ar uzņēmējdarbību vai tieši ar tūrisma un atpūtas jomu, un kuri tūrisma nozarē saskata neizmantotas iespējas neskatoties uz to, ka nozare šobrīd Latvijā piedzīvo izaicinošus laikus. Docētājiem arī lielai daļai ir praktiskā darba pieredze tūrismā vai ar to saistītajās nozarēs, tādēļ nodarbībās bieži vien uzvirmo spraigas profesionāļu diskusijas.
Akadēmiskā maģistra studiju programmu “Tūrisma stratēģiskā vadība konkurētspējai” programma ilgst 1.5 vai 2 gadus, tās ir pilna laika studijas, pirmie programmas absolventi studijas pabeigs 2024. gadā.
Projekts tiek īstenots Specifiskā atbalsta mērķa 8.2.1. “Jaunu maģistra studiju programmu izveide un aprobācija Vidzemes Augstskolas starptautiskās konkurētspējas veicināšanai", projekta Nr. 8.2.1.0/18/A/011.
Informāciju sagatavoja:
Līva Freidenfelde
Mārketinga projektu vadītāja