- Kultūra ir kādas sabiedrības vai sociālas grupas īpašu garīgo, materiālo, intelektuālo un emocionālo īpašību kopums un tas, līdztekus mākslai un literatūrai, ietver arī dzīvesveidu, līdzāspastāvēšanas veidus, vērtību sistēmas, tradīcijas un uzskatus. Kultūra runā par kopīgo un atšķirīgo.
- Katru kultūru raksturo unikāli uzvedības modeļi, kas citu kultūru pārstāvjiem var izraisīt izbrīnu.
- Dažkārt ar kultūru saprot augstākā garīguma vai dažādas mākslinieciskas izpausmes – mūziku, literatūru, mākslu, teātri, deju, tomēr kultūras jēdziena nozīme ir daudz plašāka. Zinātnieki atzīst, ka būtiskākie kultūras elementi ir simboli, valoda, vērtības, ticība/pārliecība un normas. Bez piederības noteiktai kultūrai mēs nebūtu “cilvēki” tādā nozīmē, kādā mēs parasti saprotam šo terminu. Mums nebūtu valodas, kurā izteikties, nebūtu pašapziņas un mūsu domāšanas vai saprāta iespējas būtu stipri ierobežotas.
- Kultūra balstās cilvēku spējā iemācīties un nodot zināšanas cits citam, kā arī no paaudzes paaudzē. Tas nosaka starpkultūru mijiedarbes un pārmantošanas procesu nozīmi kultūrā.
Ņemot vērā izaicinājumus kvalitatīvu kultūras produktu nodrošināšanā Valkas un Valgas pilsētu iedzīvotājiem, 15. novembrī Valgas Kultūras un interešu centrā tikās Valkas pilsētas kultūras nama un Valgas kultūras un interešu centra pārstāvji.
Tika diskutēts par kultūras kopienu kuru saista vienotas kultūras vērtības, normas un dzīvesveids. Bieži ar kultūras kopienu saprot cilvēku grupu, kuri uztur kādas tradicionālas vērtības un nodrošina to pārmantošanu. Kultūras kopienas izpratne ir paplašinājusies līdz ar kultūras mantojuma izpratni.
Ļoti būtiski ir Valkas un Valgas pilsētu iedzīvotājiem kultūras produkti un pakalpojumi, kas aptver mākslu (mūzikas, teātra un dejas mākslu) kultūras un radošās industrijas sintēzi un citus ar māksliniecisko jaunradi un kultūras aktivitātēm saistītus produktus.
Pārrunājām latviešu un igauņu kultūras vērtības – pamatprincipus un ideālus, uz kuriem balstās Valgas un Valkas pilsētu kultūras kopienas.
Valkas un Valgas kultūras darbiniekiem ļoti aktuāli ir kultūras produktu producēšanas jautājumi. Kultūras produkta pieejamības nodrošināšana noteiktai mērķauditorijai, kas ietvera izstrādes procesa plānošanu un uzraudzību, resursu piesaisti, partnerību veidošanu, publicitātes pasākumu īstenošanu.
Analizējām arī kultūras produktu reklāmu un sadarbības iespējas kultūras produktu marketinga jautājumos, jo mūsdienās reklāmai ir svarīga loma mārketingā, Lai izveidotu pareizu un veiksmīgu reklāmu, nepieciešams zināt un izprast klientu vēlmes un attiecīgās kultūras īpašības.
Pārunās piedalījās Valgas kultūras un interešu centra direktors Hardo Ādamsons, mākslinieciskā vādītāja Kaja Sisaska, Valkas pilsētas kultūras nama direktors Aivars Ikšelis un direktora vietniece Līga Pandalone.