Sabiedrības ziņas
Latvijas Pasta izstrādātais risinājums ļauj samazināt komisijas maksu par komunālo un citu pakalpojumu apmaksu

Latvijas Pasta izstrādātais jaunais risinājums rēķinu svītrkoda skenēšanai būtiski atvieglo gan rēķina sagatavošanu komunālo un citu pakalpojuma sniedzējiem, gan arī Latvijas Pasta resursu izmantojumu šo rēķinu apstrādei, ļaujot samazināt administratīvās izmaksas un attiecīgi – pakalpojuma maksu iedzīvotājiem, kas par komunālo vai citu pakalpojumu saņemšanu norēķinās pasta nodaļās. Svītrkodu iestrādei Latvijas Pasta apstrādes sistēmās pakalpojumu sniedzējiem jānoslēdz attiecīgs līgums ar Latvijas Pastu.

Papildus līdzšinējām iespējām veikt maksājumus par pakalpojumu saņemšanu pasta nodaļās Latvijas Pasts izstrādājis jaunu risinājumu rēķina svītrkoda skenēšanai, būtiski atvieglojot gan rēķina sagatavošanu pakalpojuma sniedzējam – rēķina izdevējam, piemēram, komunālo pakalpojumu nodrošinātājam, u.tml. –, gan arī administratīvās izmaksas Latvijas Pastam. Šāds risinājums ļauj ievērojami samazināt arī pakalpojuma maksu komunālo un citu pakalpojumu rēķinu apmaksai pasta nodaļās.

“Rēķini bez svītrkoda ir jāapstrādā manuāli, ar roku ievadot nepieciešamo informāciju – saņēmēju, maksātāju, rekvizītus utt. – sistēmā, un tas prasa darba un laika resursu patēriņu. Savukārt, pakalpojumu sniedzējam noslēdzot līgumu ar Latvijas Pastu, rēķinos tiek iestrādāti Latvijas Pasta sistēmām atbilstoši svītrkodi, kas ļauj ātri un ērti apstrādāt rēķinu pasta nodaļā, to vienkārši noskenējot, bez papildu darba. Rezultātā varam būtiski samazināt pakalpojuma maksu klientiem, kas pasta nodaļās apmaksā rēķinus,” skaidro Latvijas Pasta Komercvadības departamenta direktors Mārtiņš Liepiņš.

Latvijas Pasts aicina juridiskās personas – pakalpojumu sniedzējus – slēgt līgumus ar Latvijas Pastu, tādējādi ļaujot kopīgi sniegt ērtāku un lētāku pakalpojumu klientiem.

Latvijas Pasts ir licencēta maksājumu iestāde, kas visā valsts teritorijā nodrošina pilna servisa maksājumu pakalpojumus, konta apkalpošanu, bezskaidras naudas paskaitījumus un citus pakalpojumus.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

 

Informāciju sagatavoja:

Gundega Vārpa,

VAS "Latvijas pasts"

Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja