Uzņēmējdarbība
Baneris

31. janvārī  plkst. 11.00-14.30 Biznesa augstskolas Turība vēstniecībā, Rīgā, Elizabetes ielā 59, notiks seminārs “Sociālie tīkli: kā influencēt gudri?” influenceriem un digitālā satura veidotājiem par to, kā, veidojot un publicējot saturu sociālajos tīklos un digitālajās platformās, izvairīties no datu aizsardzības tiesību un  patērētāju tiesību aizsardzības pārkāpumiem. 

Semināru organizē Biznesa augstskolas Turība sadarbībā ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC).  Seminārs notiks gan tiešsaistē (Webex platformā), gan klātienē Biznesa augstskolas Turība vēstniecībā – vīna telpā TINTO (Rīgā, Elizabetes ielā 59). Aicinām reģistrēties semināram līdz  2024.gada 25. janvārim aizpildot pieteikuma anketu ŠEIT.  Dalībnieku ievērībai  - klātienē semināru būs iespējams apmeklēt pirmajiem reģistrētajiem 35 cilvēkiem.

Eiropas Komisija kopā ar dalībvalstu uzraudzības iestādēm 2023. un 2024. gadā ir uzsākusi apjomīgu influenceru prakses pārbaudi visā Eiropas Savienībā, tostarp Latvijā. Saskaņā ar normatīvo aktu regulējumu influenceri ir saimnieciskās vai profesionālās darbības veicēji. Tādejādi, tāpat kā citos biznesa modeļos, kur ir iesaistīts patērētājs, arī influenceriem ir jāievēro daudzas normatīvā regulējuma prasības. Vai influenceri tās zina un ievēro?

Ņemot vērā šo aktualitāti datu aizsardzības eksperts, Biznesa augstskolas Turība Juridiskās fakultātes dekāns Ivo Krievs semināra dalībniekiem stāstīs par to,  kā influenceru darbā izvairīties no datu aizsardzības tiesību pārkāpumiem – piemēram, kādi principi jāievēro, veidojot materiālu; cik ilgi var glabāties fotogrāfijas;  kā reaģēt, saņemot sūdzību no foto vai video materiālā esoša cilvēka un kādi ir influencera papildu pienākumi.

Savukārt Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju tiesību uzraudzības departamenta galvenā juriste Zanda Dāvida semināra dalībnieku uzmanību vērsīs uz to, kā influenceriem pasargāt sevi no patērētāju tiesību aizsardzības pārkāpumiem.

Būtiski atšķiras normatīvās prasības un atbildība influencerim, kurš reklamē preces un pakalpojumus, un influencerim, kurš tos arī pārdod. Īpašas prasības ir atsevišķa veida precēm un pakalpojumiem, kuru ietvaros ir svarīgi pārzināt savu sekotāju auditoriju. Vai influenceri pazīst savu auditoriju un zina, kādu informāciju tai drīkst un nedrīkst pasniegt? 

Tāpat bieži vien influenceri sadarbojas ar dažādām aģentūrām, uzņēmumiem (zīmoliem) un sabiedrisko attiecību aģentūrām, bet šīs sadarbības gala produktu patērētājiem pasniedz tieši influencers. Ja influencera sadarbības partneris nerīkojas godprātīgi, tad influencerim var nākties atbildēt par patērētāja maldināšanu. Vai influenceri zina savas tiesības un spēj pasargāt sevi no negodīgiem sadarbības partneriem?  Uz šiem un daudziem citiem jautājumiem atbildēs PTAC pārstāve.

Semināra programma:

  • Plkst.11.00-12.30 - “Kā influenceru darbā izvairīties no datu aizsardzības tiesību pārkāpumiem?”

Ivo Krievs, Biznesa augstskolas Turība Juridiskās fakultātes dekāns, datu aizsardzības eksperts

  • Plkst. 12.30-13.00 – pārtraukums/kafijas pauze
  • Plkst. 13.00-14.30 -“Patērētāju tiesību aizsardzība: prasības un atbildība influencerim”

Zanda Dāvida, Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju tiesību uzraudzības departamenta galvenā juriste