Valkas novada pašvaldība ir saņēmusi vēstuli no Valsts ieņēmumu dienesta (VID), kurā dienests informē, ka ar 2023. gada 24. janvāri tiks pārtraukta klientu apkalpošana klātienē Rīgas ielā 25, Valkā.
VID skaidro, ka attīstoties iedzīvotāju digitālajām prasmēm, mazāka kļūst nepieciešamība VID pakalpojumu klātienes pieteikšanai. Ievērojami VID resursi ieguldīti tieši informācijas tehnoloģiju attīstībā, kā rezultātā daudzi procesi ir automatizēti un pieejami attālināti, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), kā arī izvērtējot klientu plūsmu un aktuālo taupības pasākumu ieviešanas nepieciešamību, ir pieņemts lēmums neturpināt klientu apkalpošanu klātienē.
Nodrošinot pakalpojumu elektronisko pieteikšanu klientiem, kuriem trūkst digitālo prasmju vai dažādu iemeslu dēļ nav pieejams internets, kopš 2022. gada 15. marta VID veiksmīgi izmanto Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra (turpmāk – VPVKAC) tīkla piedāvāto e-pilnvarotā pakalpojumu, kad VPVKAC darbinieks klienta vārdā EDS piesaka tādus pakalpojumus kā gada ienākumu deklarācijas iesniegšana un izmaiņu veikšana algas nodokļa grāmatiņas datos.
Gadījumos, kad būs nepieciešama VID speciālista konsultācija, tiks nodrošināts “attālinātā ierēdņa” pakalpojums. Tas tiešsaistē videozvana veida iedzīvotājiem ļaus sazināties ar Valsts ieņēmumu dienesta darbinieku.